Syysseminaari ja syyskokous 10.11.2017

Suomen Ergonomiayhdistyksen syysseminaari ja sääntömääräinen syyskokous perjantaina 10.11.2017

Onnistuneet ratkaisut työturvallisuudessa ja ergonomiassa saavutetaan varhaisen vaiheen suunnittelulla. Lopputuloksen kannalta merkityksellisiin tekijöihin tulee  kyetä vaikuttamaan jo suunnittelun alkuvaiheessa. Mutta miten   tämä onnistuu käytännössä? Mistä, kenen toimesta ja miten työturvallisuus- ja ergonomiatieto löytävät tiensä suunnitteluprojekteihin juuri silloin, kun sitä tarvitaan?

Tule kuulemaan onnistuneista työturvallisuuden- ja ergonomian kehittämishankkeista. Keskustellaan millaiset tekijät ja olosuhteet mahdollistavat varhaisen vaiheen suunnitteluergonomian ja työturvallisuusnäkökohtien huomioimisen. Pohditaan millaista kehitys- ja yhteistyötä tarvitaan ennaltaehkäisevän toiminnan edistämiseksi? Ja miten  työntutkimus ja menetelmäkehitys tukevat työn ja työympäristön kehittämistä?

Meeting Park Campus, Yrjönkatu 29 C (Kukontori), Helsinki [lataa saapumisohje PDF-tiedostona]

09:45 Kahvi
10:00–10:10 Avaus, pj Elina Parviainen
10:10–10:35 Yritysesimerkki: Vaasan Oy, turvallisuuspäällikkö Harri Kurila
10:35–11:00 Ergonomia suunnittelutyössä, esimerkki elektroniikkateollisuudesta:  Organisaation toimintatapa ja yhteistyö. Elina Parviainen
11:00–11:45 Fasilitoitu keskustelu ergonomiasta ja työturvallisuudesta varhaisessa suunnitteluvaiheessa. Kokemuksia ja tarpeita.
11:45–12:30 lounas omakustanteinen
12:30–13:15 Työntutkimus tuotannon kehityksessä. Työntutkija Kati Siren-Salokannel, Orion
13:15–13:45 Keskustelu
13:45–14:00 Tilaisuuden yhteenveto
14:15–15:00 ERY:n sääntömääräinen syyskokous (esityslista)

Toivomme etukäteisilmoittautumisia tiistaihin 7.11. mennessä osoitteeseen ery@ergonomiayhdistys.fi.

Tervetuloa!

Ohjelmaa tarkennettu 6.11.2017